Regler for ridning i NRK

Regler for ridning om NRK- Klubmester pokal i dressur og spring.

Der rides hvert år 2 interne trænings- og klubstævner udelukkende for medlemmer af Nyborg Rideklub – et i foråret og et i sommerperioden. Derudover rides 2 D-klubstævner for andre inviterede ryttere i distriktet, og stævnerne ligger fast i april og i august. I løbet af disse 4 stævner samler de deltagende ekvipager fra Nyborg Rideklub point fra stævne til stævne.

Der rides om 2 Klubmester-titler:

• Mest vindende ekvipage i spring
  • Mest vindende ekvipage i dressur

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Pokalerne er tildelt klubben af Niels Bursø v. Generalforsamlingen 2008.

For at deltage i dysten om at blive Klubmester er det en forudsætning at man er medlem af NRK  og starter for klubben.

Der gives point for placeringer i de enkelte klasser som flg.:

1.   plads  =  8 point
  2.   plads  =  6 point
  3.   plads  =  4 point
  4.   plads  =  3 point

øvrige plac.= 2 point

Der skal minimum være 3 startende ekvipager med i en klasse for at point vil tælle til Klubmesterskab.

Hvis to eller flere ryttere får samme pointtal, vil vinderen være den, der har flest førstepladser eller højeste placeringer i det hele taget.

I dressur vil det være den ekvipage med højeste sammenlagte procentsats. I spring vil det være den med samlet færrest fejl.

Titlen og pokalerne uddeles ved den årlige Generalforsamling i februar.